En vanlig dag för mig

Jag vaknar på morgonen vid halv sju. Ett undantag idag. Vi ahde sovmorgon. Istället vaknade jaag vid kvart över sju. Men jag kunde ha vaknat  hal åtta. Mamma väckte mig liiite för tidigt.
 Jag äter frukost som består av två toastade mackor med ost på den ena och tomat på den andra. Plus två glas apelsin juice.
Jag borstar tänderna sen byter jag om till vardagskläder. Packar allt och ser till att allt är med.
Jag tar bussen som går tjugo över, emn kommer som vanligt tidigt och får vänta i ca sju minuter.

På skolan börjar vi med musik. Det var väl helt ok. Sen hade vi NO. Fast det blev till en matte lektion. Vi fick repetera till nationella proven i Matte. Vilket var ganska bra! Sen hade vi Svenska. Vi läste tyst läsning. Det var värkligen skönt!! 
 
Jag och mina kompisar springer till maten för att hamna först i kön. Eller vänta lite nu. Det gjorde jag faktiskt inte idag. Jag och Clarice tog det lite lugnt.

Rasten var nog det bästa idag. Vi körde basket som vanligt och tjejerna plus marcus och Kalle van med tio åtta till oss!
Det var grymt! Känn er ägda alla killar som tror att vi tjejer inte kan spela basket! Det var så kul... Bortsätt från att min ena hjärn halva halva sprakade som tusan när jag hoppade av ren glädja när vi gjorde mål.  Det var inte kul. Min vänstra del av hår bottnen blev aldeles varm och lite av håret. Det var inte kul!

Aja... ! Vad kan man göra?
Jag fick reda på att Sebbe i min klass skulle till Riga. Eller ska. Han ska dit imorn...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

bloglovin

www.cocoo.se - 
Massor av trendiga halsband, armband, örhängen, ringar och klockor!