It's so hard for me to leave it

      
Hejsan! Snart ska jag göra mig iordning inför Flickkörens luciakonsert. Den ska bli den bästa som någonsin funnits! Den måste! Jag kommer gråta floder. Det kommer inte bli lått att få stopp på tårarna. Förbereder mig redan. Får fotodokumentera hela konserten! Ta med varje liten detalj som händer. Innan under och efter. Det kommer vara två konserter. Floderna kommer komma under sista konserten. Kanske under "O Helga Natt" eller så rinner de redan från början. Kanske när sjuorna sjunger sitt sista solo på "Det är en ros utsprungen". Vem vet. Vi får se. Minnen kommer rusa genom huvet och kommer göra det mer omöjligt att få stopp på tårarna. Men innan tårarna börjar rinna ska jag ha kul. Helt underbart roligt med som mest otroliga flickörna i hela världen! Skratta, äta, byta om och bli nervös. Kvällen kommer bli fylld med skratt och tårar. Vill inte att den här dagen ska ta slut. Imorgon är allt över. Bosse kommer ha gjort sin sista luciakonsert med Flickkören. Hemskt. Inget jag vill tänka på. Jag har några kvar framför mig. Men det kommer dröja ett år innan, och det kommer vara med en helt annan körledare. Det kommer också bli bra. Men just nu vill jag inte. Snart har det gått ett år och jag kommer tillsammans med en ny kör göra en luciakonserter i Hedvig Eleonora Kyrka som vanligt. En tradition efter 39 år.
Efter 38 år får Adolf Fredriks Flickkör klinga vidare utan Bosses ledarskap.



Kommentarer
S A N N A S . R U M - Au Pair i London

Sv; finns tips om det bland photoshoptipsen, så kolla där!

2010-12-13 11:58:11
URL: http://sannasrum.se
Viktorija

Hejsan! Jag har nyss börjat blogga igen med en helt ny kamera, skulle va kul och få lite nya läsare så kika gärna in! :D



Kolla gärna in fototävling i min blogg också, temat är kyla och de tre som får flest röster i slutändan vinner tre olika priser! :)

Tycker du ska ta en titt och hemskt gärna delta!

Länk: http://behindthecamera.webblogg.se/2010/december/tavling-kyla.html#comment



Jag ber om ursäkt om du ser detta som reklam.

2010-12-13 15:42:31
URL: http://behindthecamera.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

bloglovin

www.cocoo.se - 
Massor av trendiga halsband, armband, örhängen, ringar och klockor!