En vanlig dag... inte

TIDFÖRDRIV...(kul att läsa)
Idag har det varit en lika underbar dag som igår. Tillbringade dagen med Josse Michaela och på eftermiddan Emelie också. Efter lunch tog Josse Micha och jag Michas gummibåt, en uppblåsbar trekant och en sjukt liten taxi (som också var uppblåsbar) till sjön precis nedan för gården, får att bada. Badstället ligger på andra sidag sjön så vi skulle ro dit. Josse rodde i den stora gummibåten, bakom den satt jag på trekanten och micha satt bakom mig på mini taxin (den var verkligen liten).
Detta är dagens händelse:
Vi var som sagt ute på sjön (vi hade alla nödvändiga saker, var inte oroliga) Det är en bit till badplatsen och viden blåste lite snett över sjön. Hela tiden var man tvungen att hålla balansen och Micha hade det svårast i minitaxin. Om hon skulle släppa min trekant skulle hela on komma i vattnet, och om jag skulle flytta på mig skulle hon också fara i.
Det tog ett tag att komma så nära så att man såg stranden. Då var vi kanske 75 meter ifråm. Nu blåste vinden åt lite fel håll så Josse försökte räta upp båten, men efter som det var medvind så fortsatte åka snett från badet.
Så efter att tag var vi 75 meter framför stranden och skulle inte kunna räta upp båten mer och ro motströms, så snabbttänkt som jag är (naataa) så tänkte jag att jag skulle kunna hoppa i och dra båten och allt annat iland. Det var iförsej ganska långt till badplatsen men jag hade ju flytväst så jag kunde inte riktigt få kramp :P Så jag drog av mig shortsen ( det tog rätt lång tid och på den tiden hade vi hunnit längre bort)och hoppade i (hade bikini på mig) och drog hela skiten, haha! Den sista meningen var egentligen den viktiga. Allt annat var liksom inom parantes...

Åh, det här blit mycket text :|

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

bloglovin

www.cocoo.se - 
Massor av trendiga halsband, armband, örhängen, ringar och klockor!