Jag måste plugga SO!

Hallå där alla glada! Ett inlägg så ni vet att jag lever. Måste verkligen plugga SO!!! Har prov imån på lag och rätt. Åh herre, liksom! Måste lära 30 sidor och det får inte plats i min hjärna. Alla dessa ord: norm, domstol, åklagare, nämdemän, socialtjänkst, ungdomssekreterare... det är otroligt intressant. Men jag kommer aldrig klara av det! Måste seriöst kolla upp vad norm är i ordlistan, hehe! Vad är det för skillnad på "lag, regel och norm?"
Man tror att det är en självklar skillnad på lag och regel. Men när man ska skriva ner det i ord blir det svårare, hur ska man göra det? AAAHHH, grymt svårt! Men norm är en oskriven regel (såg det i ordboken, haha). Alltså måste regel vara skriven. Men lag är ju också skriven... oh shit!

Kyss ♥

Kommentarer
Sofia

Vacker! <3

2010-10-14 19:28:18
URL: http://sofiahagbergs.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

bloglovin

www.cocoo.se - 
Massor av trendiga halsband, armband, örhängen, ringar och klockor!