Omvändt objektiv

Igår lärde Lina mig att fota med omvänd objektiv. För er som inte vet vad det är: man lossar alltså på abjektivet och vänder på det. Man sätter inte tillbaka objektivet utan bara håller det framför själva "kameran". Ställer in kameran på Manuellt och tar upp blixten. På så sätt får du bilderna mycket mycket närmare och en bländare på väldigt låg nivå. Det kan vara svårt i början att hitta fokus. Men sen blir det lättare! Bilderna blir troligt fina och jag är sjukt glad för att jag lärde mig det här. Prova ni hemma!

Resultat:



Får fortsätta att ptröva mig fram så bilderna blir finare!


Kommentarer
Sara

Asså... fett coolt :)) måste få se när du gör det! för jag fattar inte riktigt hur man skulle göra! <3

2010-12-21 16:43:32
Addi

Jag har samma kamera som du men när jag vänder på abjektivet så blir det bara vitt :P har testat mig lite fram men det funkar ingen bra..

2010-12-25 23:05:25
URL: http://addisbilder.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

bloglovin

www.cocoo.se - 
Massor av trendiga halsband, armband, örhängen, ringar och klockor!